معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در آزمون استخدامی کادر سلامت برای همکاران شاغل در بخش کرونا یک امتیاز در نظر گرفته شده است.

تائید مدارک اشتغال در بخش کرونا جهت استخدام پرستاران الزامی است

آخرین روز از فروردین سال جاری برای پرستاران آزمونی برگزار شد و سوابق خدمت آنها در دوران شیوع کرونا در نظر گرفته شد. برخی از پرستارانی که در این آزمون پذیرفته شده اند؛ با وجود اینکه دانشگاه مبدا مدارک آنها را تایید کرده است، اما برخی از دانشگاه ها مدارک آنها را تایید نمی‌کنند و تاخیر در تایید مدارک موجب مردود شدن آنها در آزمون می‌شود.

برخی شهروند خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گفته اند در تهران تاریخ ۳۱ فروردین برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی آزمونی داده اند و پذیرفته شده اند. در این آزمون امتیاز دوران کرونا لحاظ شده که مجموعا بابت کل ماه‌هایی که کار کرده اند فقط ۱۰ ماه آن را منظور کردند که ۲۰ امتیاز در نوبت ارائه مدارک است و باید مدارکشان را به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهند.

آن ها گفته اند: بیمارستان‌هایی که ما بودیم زیر نظر برخی از دانشگاه  های علوم پزشکی است که این مدارک ما را در صورتی که بیمارستان مبدا تایید کرده، امضا و تایید نمی‌کند و الان فرصت ارائه مدارک به تامین اجتماعی محدود است.

در همین خصوص سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در آزمون استخدامی کادر سلامت برای همکاران شاغل در بخش کرونا یک امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: افراد شاغل در بخش های کرونا به خاطر استخدام باید اسناد و مدارک معتبری را ارائه کنند و پس از بررسی های لازم و تائید مدارک همکاران جهت ارائه به مرکز درمانی مربوطه اسنادشان داده خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: جذب کادر سلامت شاغل در بخش کرونا به ارائه یک کاغذ ساده و عدم ارائه اسناد تائید شده مورد قبول نیست و لذا مدارک افراد متقاضی باید دقیق و به تائید دانشگاه مربوطه رسیده باشد.

کریمی ادامه داد: برای در نظر گرفتن امتیاز شاغلی در بخش کرونا، تعداد بیماران معاینه شده و دیگر مسائل به طور دقیق ثبت و بررسی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.